vrijdag 25 februari 2011

Dichter bij Benne


Je noemt jezelf geen dichter,
bent meer een wandelaar.
Je gaat van punt naar punt,
loopt zo je zinnen klaar.

Ze moeten rijmen in je hoofd.
Ze moeten warm en zacht.
Er is al zoveel hardheid:
de Liefde aan de macht.

Het duister laat je achter.
Jij zoekt naar het Licht.
Zo laat je zinnen stralen
in ieder dorpsgedicht.

Het onderstaande gedicht is een ode aan Benne. Ik heb hem, in de korte tijd dat ik dorpsdichter ben, een beetje leren kennen. Een bijzonder mens. Een eer dat ik het dorpdichterschap van hem mag overnemen.

1 opmerking:

  1. Dank je wel Gert, ik ben erg vereerd dat je je eerste echte dorpsdichtersgedicht over mij hebt geschreven. Geweldig bedankt. Ik hoop dat je een heel goede tijd hebt als Dichter-bij-Raalte en dat je veel heel verschillende en mooie gedichten gaat maken. 4 jaar geleden was er zo'n beetje de eerste gedichtendag in Raalte, ik mocht die organiseren.... Nu ben jij alweer de tweede Dichter-bij-Raalte. Zet het verder op de kaart. Laat de mensen merken dat het degelijk goed is dat er voor de hele gemeente een Dorpsdichter is! Je hebt er zin in, al overviel de verkiezing je. Ik wens je alle succes toe en ga je volgen via deze mooie weblog, hoop er regelmatig even binnen te kijken.
    Met groeten Benne Solinger

    BeantwoordenVerwijderen